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Développement, Neurocognition, Dysfonctionnements

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La phonétique articulatoire du français

Canault, M.

De Boeck

2017

 
 

Bilingualism and bidialectalism

in Handbook of bilingualism, De Houwer, A. & Ortega, L. (eds)

Chevrot, J.P., Ghimenton, A.

Cambridge University Press

2018

 
 

Quels standards pour évaluer les performances cognitives atypiques des personnes âgées bilingues ?

in Diagnostiquer les troubles du langage & Bogliotti, C., Lacheret, A., Isel, F. (eds)

Gayraud, F., Barkat-Defradas, M.

De Boeck Université

2017

 
 

Don't speak too fast! Processing of fast rate speech in children with specific language impairment

Guiraud, H. & Bedoin, N., Krifi-Papoz, S., Herbillon, V., Caillot-Bascoul, A., Gonzalez-Monge, S., Boulenger, V.

Plos One

2018

En savoir plus : article

 
 

Invariance in variation: frequency and neighbourhood density as explanatory factors

Kern, S., dos Santos, C.

Trends in Language Acquisition Research (TiLAR)

2018

En savoir plus : lien

 
 

Identification of Bilingual Children with Specific Language Impairment in France

de Almeida, L., Ferré, S., Morin, É., Prévost, P., dos Santos, C., Tuller, L., Zebib, R.

Linguistic Approaches to Bilingualism

2017

En savoir plus : lien

 
 

LENA (Language ENvironment Analysis System) : un système de reconnaissance automatique de la parole et de l’environnement langagier de l’enfant

Canault, M., LeNormand, M.T., Thai Van, H.

Enfance

2017

En savoir plus : pdf

 
 

Les retours sur le texte, traces des processus rédactionnels

Ailhaud, E.

Linguistique de l'écrit

2017

 
 

Does first word development in bilingual French-Portuguese toddlers mirror monolingual one? A study exploring executive function abilities

Valente, D., Kern, S., dos Santos, C.

2018

En savoir plus : PDF

 
 

Évolution des habiletés articulatoires au stade du babillage : le timing des syllabes CV

Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Roy, J.P., dos Santos, C., Kern, S.

2018

En savoir plus : PDF

 
 

Perception de la parole et oscillations cérébrales chez les enfants neurotypiques et dysphasiques

Guiraud, H., Hincapié, A.S., Jerbi, K., Boulenger, V.

2018

 
 

Speech and feeding development : A longitudinal study on Quebecois French-Speaking children between 8 and 14 months.

Lemarchand, L., MacLeod, A., Canault, M., Kern, S.

2017

En savoir plus : poster

 
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